Du kan stadig nå det: Søg om en plads på det nye talenthold til CP-TV
11. januar 2021

Du kan stadig nå det: Søg om en plads på det nye talenthold til CP-TV

Er du den nye vært, idémager eller reporter for CP-TV? CP Danmark afholder til foråret 2021 en række workshops i TV- og medieproduktion for et nyt talenthold, hvor den nye redaktion for CP-TV skal findes.

Af Martin Merrild, Enactlab S/I

Har du lyst til at stifte bekendtskab med tv- og medieproduktion? Brænder du for at præge den politiske dagsorden og sætte fokus på cerebral parese og andre handicap? Og interesserer du dig for medier og kommunikation?

Så har du den sidste mulighed for at blive optaget på CP Danmarks frivillige talenthold, der starter op i marts 2021, hvor du på sigt kan blive en del af redaktionen på CP-TV.

CP-TV

Næstformand Mads Witt Demant er med live i CP-TV hos værten Jacob Nossell.

I foråret bliver den nye sæson af CP-TV skudt i gang. Med den nye sæson har du mulighed blive en del af CP-TV’s talenthold og være med til at lave CP-TV i fremtiden. Som en del af redaktionen kommer du til at tage aktivt del i redaktionsgruppen med egne ansvarsopgaver, samtidig med at du modtager kyndig vejledning og sparring undervejs.

Deltage i medieworkshops

Som en del af forløbet vil du blandt andet deltage i vores tre nøje tilrettelagte workshops med begyndelse i marts 2021 - alt efter, hvordan corona udvikler sig.

På workshop’ene kan du blandt andet lære, hvordan man livestreamer et samlet CP-TV-program, hvordan man optager en reportage, samt hvordan man klipper og redigerer videoer – både på lyd- og på billedsiden.

Til workshop’ene får du dermed undervisning i produktionen af programmet både før, under og efter udsendelsen, ligesom du får kendskab til planlægning og gennemførelse af interviews af forskellig art.

Og har du modet og de rette kvalifikationer, kan du måske blive en fast del af redaktionen. Her kan du få flere færdigheder inden for medieproduktion - og måske endda stifte bekendtskab med rollen som vært.

Jacob Nossell.

Jacob Nossell er vært på CP-TV.

Prøv kræfter med CP-TV i foråret

Som en del af talentholdet i foråret vil du få mulighed for at prøve kræfter med produktionen af CP-TV sammen med vores nuværende vært Jacob Nossell og den øvrige redaktion.

Så interesserer du dig for TV og medier, og vil du være med til at sætte cerebral parese og andre handicap på dagsordenen, skal du ikke tøve med at skrive til os på cp-tv@cpdanmark.dk og skriv 'Talenthold 2021' i emnefeltet.

Her skal du skrive en kort begrundelse for, hvorfor du gerne vil med på talentholdet. Du må også gerne sende en video til os med din begrundelse. Kurset afholdes af CP Danmark i samarbejde med Enactlab S/I og Great Minority Media i foråret 2021 - med opstart i marts, alt efter udviklingen i corona-situationen.

Bemærk at det er på frivillig basis. Der er deadline mandag den 25. januar 2021. Du får svar på din ansøgning i begyndelsen af februar 2021.

Faktaboks:

CP-TV er et ugentligt TV-koncept, der bliver sendt hver torsdag via Facebook Live. CP-TV er udviklet af CP Danmark, Enactlab S/I og Great Minority Media, som et modsvar til den isolation og ensomhed mange af CP Danmarks medlemmer oplevede og stadigvæk oplever i kraft af corona-pandemien.

En helt afgørende del af CP-TV-konceptet er, at både producenter, vært og de fleste deltagere selv er personer med cerebral parese. CP-TV er dermed TV for, af og med mennesker med handicap.

Du kan se alle udgaver af CP-TV her: YouTube