Redaktøren takker af

Redaktøren takker af og byder velkommen til Stine Mørkeberg

Stine Mørkeberg har overtaget redaktørstolen fra Frands Havaleschka, der nu får mere tid til sin familie og de seks børnebørn.

Af Frands Havaleschka

Efter at have stået i spidsen for 168 bladudgivelser, i de knap 28 år jeg har været ansat i CP Danmark, er det sidste punktum nu sat med udgivelsen af dette nummer af CP INDBLIK. Fra udgangen af juni måned går jeg på efterløn og overlader redaktørstolen til Stine Mørkeberg.

Det har været en fantastisk tid, hvor jeg gennem årene har mødt en masse dejlige mennesker, og selv om mange har haft store udfordringer gennem livet, så har jeg stort set aldrig mødt beklagelser. Det kan man kun beundre. Tak for de mange fine historier, og tak til de mange gode kolleger gennem tiden, der har bidraget til fællesskabet

Udover de faste bladudgivelser, hver anden måned, og bidrag til nyhedsbreve og hjemmeside, har det mere analoge printarbejde løbende bestået i at redigere små informationshæfter og foldere og hvert andet år et lille fint landsmødeprogram.

Og så er der alle de andre opgaver som genskaber glæde: Ikke mindst udgivelsen af et velgørenhedsfrimærke i samarbejde med Post Danmark samt arbejdet med revyen ’Så stå dog stille’, der begge var med til at markere foreningens 50 år fødselsdag i 2000, uddelingen af Spastikerprisen og senere – sammen med Elsass Fonden – uddeling af Helene Elsass Prisen, de populære grill-aftener i kredsformand Bente Winther Olsens medlemscafé, udstillinger på Rehab-messen, til Folkemødet - og senere i forbindelse med Hjerneugen, mange hyggelige hovedbestyrelsesmøder og kredsbesøg – og hvem husker ikke landsmødet med Thomas Blachman som gæst? Kedeligt har det bestemt ikke været.

Velkommen til Stine M

Det er naturligvis bladarbejdet, der har fyldt det meste, og det bliver nu trygt lagt i hænderne på Stine Mørkeberg, der startede i CP Danmark den 15. maj. Stine har en journalistuddannelse fra Roskilde Universitet og kan byde ind med erfaring fra tidligere arbejde i bl.a. Region Sjælland, FOA og Diabetesforeningen.

Redaktørerfaring har hun senest fra sin tid i Region Sjælland, hvor hun bl.a. har stået for et digitalt medarbejdermagasin. Hun er dygtig til sundhed, bladarbejde og medlemskommunikation, og samtidig et sødt og rart menneske. Der er derfor al mulig grund til at tage godt imod Stine.

Der holdes afskedsreception for Frands
Torsdag den 22. juni kl. 15.00-16.30 i CP Danmarks sekretariat
Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup

Alle der har lyst til at kigge forbi til et glas og lidt snacks er hjertelig velkommen.