Pjecer

Bestil Spastikerforeningens pjecer

Her kan du se og bestille Spastikerforeningens pjecer. Pjecerne er gratis og bestilles ved at udfylde formularen nederst på siden. Ønsker du at bestille flere af den samme pjece, så skriv det i kommentarfeltet.

Du kan også hente pjecerne som PDF ved at klikke på dem.

Forsiden af pjecen 'Barn med cerebral parese'.

Barn med cerebral parese

Som forælder til et barn med cerebral parese har du helt sikkert en masse spørgsmål, som du søger svar på, ligesom du formentlig er usikker på, hvad cerebral parese vil betyde for dit barns fremtid. Denne pjece kan give dig nogle gode råd og forberede dig på, hvad cerebral parese er.

Forsiden af pjecen 'Kognitive vanskeligheder'.

Kognitive vanskeligheder – den ikke-synlige del af cerebral parese

Når man får et barn med cerebral parese, er det som regel de fysiske vanskeligheder, man bemærker først. Men hjerneskaden, der ligger til grund for dit barns cerebral parese, kan også resultere i kognitive vanskeligheder. Denne pjece beskriver, hvad kognitive vanskeligheder er og gør.

Forsiden af pjecen 'God skolegang med cerebral parese'.

God skolegang med cerebral parese

Når dit barn med cerebral parese skal starte i skole, er der mange forventninger til – og måske også bekymringer for – hvordan det skal gå. Denne pjece giver dig nogle gode råd og vejledning til, hvordan du bedst muligt sikrer dit barn en god skolegang.

Forside af pjecen 'Jeg er her også'.

Jeg er her også! - Søskende til et barn med cerebral parese

Det at være søster eller bror til et barn med et handicap giver nogle helt særlige opvækstvilkår. Denne pjece er skrevet for at hjælpe dig som forælder til at håndtere de særlige udfordringer og reaktioner, der kan komme.

Forsiden af pjecen 'Lov og ret'.

Lov og ret - Hvilken hjælp kan I få?

Som forældre til et barn med cerebral parese vil I opleve situationer, hvor I får behov for at række ud efter hjælp og rådgivning. Det kan imidlertid være svært og uoverskueligt at orientere sig og finde rundt i den omfattende lovgivning. Vi har derfor samlet de vigtigste regler og paragraffer i denne pjece.

Pjece-forside

Støt mennesker med cerebral parese

Hvervefolder til nye medlemmer.

Voksen med cerebral parese

- i relation til senfølger, forebyggelse og træning - pjecen kommer ind på senfølger og muligheder for behandling.

Pjece-forside

Når en elev i klassen har cerebral parese - hvad så?

Pjecen er målrettet undervisere i skolerne, så de kan få råd og viden, der kan klæde dem på til at undervise børn med cerebral parese.

Pjece-forside

Job - start – parat - Inklusion og fastholdelse af spastikere på arbejdsmarkedet

Hæftet er målrettet jobcentre, ressourceteams, UU-vejledere og mange andre.

Bliv medlem af CP Ung

Brochure fra Spastikerforeningens ungdomsafdeling.

Kursuskatalog

Kurser 2017

Katalog over Spastikerforeningens kursustilbud i 2017.

Bestilling
Vælg pjecer