Landsformand Lone Møllers beretning for 2016-2017

Uddrag af beretningen:

Vi har en fantastisk forening. En forening, som markerer sig stærkere og stærkere på den handicappolitiske front. Vi er her og der og alle vegne, når det gælder om at markere vores synspunkter på politisk initiativer, som har relevans for vores medlemmer: i medierne, på borgen, internt i Danske Handicaporganisationer (DH), på Facebook og Twitter.

Det er rigtig godt og rigtig vigtigt. Men det der gør, at vi er en hel forening – et 360 graders tilbud til mennesker med CP - er, at vi også er et samlingssted og et fællesskab for vores medlemmer. Vi er en forening, der kan mærkes. Som medlem af Spastikerforeningen oplever du, at din forening er der for dig.

Medlemmerne mærker selvfølgelig meget direkte deres forening i rådgivningen, når de benytter bisidder og på vores kurser. Men det gælder også, når du får et medlemsblad, som handler om dig, når du kan finde de oplysninger, du har brug for på hjemmesiden – og det gælder ikke mindst, når du møder andre medlemmer, vores politiske ledelse, tillidsfolk, ungdomsafdeling og medarbejdere fra sekretariatet ude på nettet. Det er alt sammen med til at skabe kendskab, fortrolighed og en oplevelse af samhørighed omkring foreningen.

Det betyder bestemt ikke, at vi ikke kan og skal blive bedre. For det kan vi – og det er vi i fuld gang med. Men vi skal glædes over, at vi i de seneste år har skabt en forening, vi kan være stolte af – og som medlemmerne er stolte af. Det er de mange og hyppige tilbagemeldinger, vi får fra glade og tilfredse medlemmer, et tydeligt vidnesbyrd om.

Du kan hente hele beretningen for 2016-2017 som en PDF-fil her.