Mere viden om cerebral parese

CP Guiden
Med video, tekst og billeder giver CP Guiden forklaringer på diagnosen cerebral parese og de motoriske vanskeligheder ved cerebral parese, undersøgelser, opfølgningsprogrammet CPOP og mulighederne for behandling, hjælp og støtte.
www.cpguiden.dk

CPOP
CPOP er et opfølgningsprogram for børn og unge med cerebral parese. CPOP er inspireret af det svenske CPUP Uppfölgningsprogram for cerebral pares. I Danmark var Region Syddanmark først til at blive en del af CPOP, og i 2016 kom Region Sjælland, som den sidste region, med i programmet.
www.cpop.dk

Elsass Fonden
Elsass Fonden (tidligere Ludvig og Sara Elsass Fond) blev etableret i 1975 og arbejder for at forbedre mulighederne for mennesker med cerebral parese og deres familier og pårørende. Det sker over en bred front – fra forskning over formidling af nutidig viden til direkte støtte til institutioner, foreninger og enkeltpersoner.

Elsass Instituttet hører under fonden, og her arbejdes der på at hjælpe den enkelte person med cerebral parese til at opnå størst mulig kontrol over eget liv. Instituttet arbejder blandt andet med forskning, vidensudvikling, træning og afholder seminarer og konferencer.
www.elsassfonden.dk og www.elsassfonden.dk/instituttet/

Sundhed.dk
Sundhed.dk tilbyder en bred vifte af indhold til både borgere og sundhedsfaglige. Læs om cerebral parese.
www.sundhed.dk