Her er alle vores aktiviteter

Det er kun Spastikerforeningens aktiviteter på landsplan samt i kredsene, der kommer i kalenderen. Skriv til bst@spastik.dk hvis du vil have tilføjet en aktivitet.

30. juni - Vil du med til revy?

Kreds Storstrøm: Der venter deltagerne en oplevelse, når vi inviterer kredsmedlemmerne med til årets Nykøbing Falster Revy den 30. juni kl. 20.00. Stedet er Østergade 2, 4800 Nykøbing Falster, og prisen er 175 kr. pr. person. Tilmelding fra den 1. maj kl. 8.00 til og med 10. maj kl. 24.00 på kredsens mail: kreds9@live.dk – eller på telefon 24 83 14 87. Husk at angive antal billetter, og om der skal bruges handicapplads. OBS! Der er max. 2 billetter pr. betalende medlem, og de fordeles efter først til mølle-princippet. Der er kun to kørestolspladser til forestillingen. Betalingen for billetterne skal indsættes i Nordea på reg. nr. 0678 og kontonummer 0712714 522. Husk at skrive navn på betalingen. De bestilte billetter udleveres først ved ankomst til revyen. Der er egen transport til og fra revyen. Kreds Storstrøm (9)

1. juli - Varde Sommerspil

Kreds Sydvestjylland: Igen i år har vi reserveret billetter til vores medlemmer til Varde Sommerspil. I år gælder det forestillingen "Midt om natten", og datoen er 1. juli. Forestillingen begynder kl. 15, og det tidlige tidspunkt taget i betragtning mødes vi først til en herlig buffet på Hotel Arnbjerg efter forestillingen. Vil du benytte dig af dette tilbud, som kun er for medlemmer, kan du kontakte Jan Grønbæk på mail: j-gronbaek@mail.tele.dk eller telefon 75 17 24 28. Når du har fået bekræftet, at der er billet til dig, kan du indbetale beløbet 250 kroner pr. deltager på vores konto, som du får oplyst efter din tilmelding. Efter at du har fået bekræftelse på, at din billet er reserveret, er din tilmelding bindende. Grundet begrænset deltagerantal anbefales hurtig tilmelding efter først til mølle-princippet. Kreds Sydvestjylland (13)

12. august - Familietur til Bornpark minigolf

Kreds Bornholm: Turen til det nye minigolfcenter Bornpark bliver lørdag den 12. august kl. 13.00. Så sæt endelig et X i kalenderen. Medbring frokostkurven - vi betaler entréen. Tilmelding til karen@nisbeth.dk, telefon 30 28 13 85 - senest den 5. august, men du er meget velkommen til at gøre det allerede nu. Kig ind på deres hjemmeside bornpark.dk og læs mere om dette spændende sted. Kreds Bornholm (10)

19. august - Sensommertur til Tambours Have

Lørdag den 19. august har kreds 13 fornøjelsen af at invitere kredsens medlemmer på tur til Tambours Have, hvor man kan nyde den flotte have med de mange eksotiske planter og miljøer. Du medbringer selv madpakke. Sodavand og kaffe kan købes i haven, og entre og bus betaler kredsforeningen. Transporten foregår med bus fra Kvaglundparken med afgang kl. 10 og forventet hjemkomst kl. 17. Ved tilmelding til formanden bedes du oplyse, om du er kørestolsbruger, og om du har mulighed for at komme ind i bussen uden kørestol, eller om du skal sidde i kørestolen i bussen. Det er ikke muligt at købe mad i Tambours Have, men har du ikke mulighed for selv at medbringe madpakke, kan du eventuelt kontakte formanden, som vil bestille en uspecificeret madpakke til en fornuftig pris til dig. Grundet begrænset deltagertal anbefales du hurtig tilmelding efter først til mølle-princippet senest den 6. august. Tilmelding til kredsformanden på telefon 20 27 66 01 eller på mail: j-gronbaek@mail.tele.dk Kreds Sydvestjylland (13)

27. august - Sommerudflugt til Silkeborg

Kreds Sydøstjylland: I år skal vi ud at sejle, idet vi har arrangeret en tur til Silkeborg søndag den 27. august. Vi begynder i Vejle og kører til Silkeborg. Her skal vi først spise buffet på Restaurant Valsen i ”Papirfabrikken” tæt på søerne. Kl. 15.00 sejler vi med ”Maagen”, som er en tilgængelig udflugtsbåd med lift, så også kørestole kan komme med. Vi sejler i to timer, hvor vi kan nyde de smukke omgivelser langs Gudenåen. Undervejs bliver der serveret kaffe og kage. Når vi igen lægger til kaj i Silkeborg, kører vi tilbage til Vejle. Der udsendes indbydelse til alle medlemmer, men sæt allerede nu X i kalenderen. Kreds Sydøstjylland (14)

27. august - Tur til Stevnsfortet

Kreds Roskilde: Søndag den 27. august besøger Kreds Roskilde Stevnsfortet. Her har vi bestilt en guidet rundvisning, så vi både ser og hører om de spændende ting over jorden, men også får mere at vide om aktiviteterne, der foregik under den kolde krig, under jorden. Vi køres 18 meter ned for at se de underjordiske faciliteter. Vi arrangerer fællesspisning for de medlemmer, som ønsker at deltage i det, og her vil der være en deltagerbetaling, som aftales ved tilmelding. Er du interesseret i denne tur, skal du kontakte Bente Lis på telefon 50 71 98 63 eller på mail bentelis@tunenet.dk Kreds Roskilde (5)

11. september - Støt dit barn i sociale relationer

Kreds Vestjylland: Mandag den 11. september kl. 17.00- 19.30 på Lundgaardskolen, Tjelevej 25, Tjørring, 7400 Herning holder Spastikerforeningens psykolog Klaus Christensen oplæg om dette emne. Det er et fyraftensmøde rettet mod forældre, der søger hjælp til at støtte deres børn og unge med CP i at indgå i fællesskaber og etablere og vedligeholde venskaber. Det er noget af det vigtigste, men for mange mennesker med en hjerneskade er det noget, man skal have hjælp til. I løbet af fyraftensmødet gennemgår vi, hvilke sociale udfordringer en hjerneskade ofte giver, hvorfor kammeraterne somme tider trækker sig, og hvilke redskaber der kan give adgang til at forstå sin egen adfærd – og opføre sig ’normalt’. Deltagerne går hjem med viden om, hvordan en kognitiv hjerneskade påvirker børn og unges sociale relationer og bliver klædt på til at støtte barnet bedst muligt i at indgå i sociale fællesskaber. Det er et åbent arrangementet, så alle er velkommen. Der serveres sandwich, vand, kaffe og te undervejs. Tilmelding senest den 3. september til Bent Ole Nielsen på telefon 97 14 24 83 eller 21 29 48 44 efter kl. 16.30 eller mail: bon@privat.dk Kreds Vestjylland (15)

14. september - Rebellen fra Langeland kommer igen…

Kreds Midtjylland: Der står endnu mere brydning af systemets barrierer på programmet, når ’Rebellen fra Langeland’, alias Ole Sørensen, på utallige opfordringer igen kommer til Skive. Det sker torsdag den 14. september kl. 19.00, hvor han gæster Kulturcenter Limfjord, Skyttevej 12 – 14, 7800 Skive. Ole Sørensen, nuværende leder af socialpsykiatrien på Langeland, er landskendt gennem tv-udsendelser. Hans mission var og er i praksis at slå alle de paragraffer, der findes i Serviceloven, sammen, så brugerne/borgerne oplever deres behandling som en helhed. Ole Sørensen er yderligere bogaktuel med bogen ’Kom nu ned på jorden’. Så sæt hellere et kryds i kalenderen allerede nu ved aftenen den 14. september – hvis ikke, kommer du til at fortryde det! Kreds Midtjylland (16)

15. september - Fest i Gladsaxe

Kreds Københavns Omegn: Fredag den 15. september fra kl. 17.00- 23.30 arrangeres der fest i Gladsaxe. Har du lyst til at deltage, så sæt et X i kalenderen. Vi sender information om sted og køb af billetter i august-udgaven af medlemsbladet. Kan du ikke vente med oplysninger om festen, så vil Kasper Jensen gerne besvare spørgsmål. Han kan kontaktes på mail: kasperjensen86@jubii.dk Kreds Københavns Omegn (3)

18. september - Psykolog Klaus Christensen på besøg

Kreds Sydøstjylland: Mandag den 18. september har vi aftalt et møde med Spastikerforeningens psykolog, Klaus Christensen. Det foregår på CSV i Vejle, og emnet for mødet er: ”Kognitive vanskeligheder for alle aldersgrupper”. Der udsendes indbydelse til alle medlemmer, men sæt allerede nu X i kalenderen. Kreds Sydøstjylland (14)

23.-24. september - Familieweekend

Kreds Fyn: Det bliver en familieudflugt med overnatning, så tilmeld dig med det samme og gå ikke glip af denne weekend. Vi mødes lørdag til fælles frokost. Eftermiddag indkvartering i feriehuset (en familie i hver), derefter hygge, snak, gåture, madlavning. Aftenmiddag og sjov. Søndag er der morgenmad og afrejse. Pris for denne helt fantastiske weekend inklusiv mad er 150 kr. pr. voksen. Tilmelding hurtigst muligt og senest den 6. maj til Linda Jensen på mail: cirkusjensen@gmail.com eller telefon 29 82 11 25. Tilmeldingen er først registreret ved overførsel af egenbetaling til MobilePay 29 82 11 25. Der er et begrænset antal huse, og tilmelding er efter først til mølle-princippet. Husene er meget handicapvenlige. Se mere om hjælpemidler med mere på: www.dronningensferieby.dk Kreds Fyn (11)

23. oktober - Valgmøde i Randers

Kreds Nordøstjylland: Mandag den 23. oktober kl. 19.00 vil der blive afholdt valgmøde i samarbejde med DH Randers-afdeling. Valgmødet vil have repræsentanter for de opstillede partier i Randers Kommune og vil foregå på Dronningborg Aktivitetscenter. Huset skal være de Handicappedes Hus i Randers efter ombygning. Skriftlig indbydelse vil blive udsendt til medlemmerne. Kreds Nordøstjylland (18)

29. oktober - Familietur til Lalandia

Kreds Københavns Omegn: Programmet byder på bowling fredag aften og masser af svømning lørdag, inden vi kaster os over pizza og softice om aftenen. Søndag er der igen svømmetur, inden vi drager hjemad. Tilmelding sker til Connie Petersson på telefon 44 92 29 26 eller mail: phariss@mail.dk med følgende oplysninger: Medlemsnummer, navn, adresse, postnr. og by samt mailadresse, antal voksne, antal børn og deres alder, kørestolsbruger med brug for rampe til huset og om du/I deltager til bowling fredag aften. De 50 pladser tildeles efter først til mølle-princippet, så det er en god idé allerede at booke plads nu. Absolut sidste tilmeldingsfrist er den 14. august. Alle tilmeldte får efterfølgende yderligere materiale om turen. Prisen er 400 kr. for børn og 600 kr. for voksne – max. 5 tilmeldinger pr. medlem. Praktiske informationer: Ved jeres ankomst til Lalandia kan nøglerne til husene hentes i receptionen fra kl. 15-20. Alle sørger selv for transport til og fra Lalandia. Vi sørger for leje af huse, bowling fredag samt bespisning lørdag aften. Drikkevarer er for egen regning. Kreds Københavns Omegn (3)

5. november - Bowling i Randers

Kreds Nordøstjylland: Søndag den 5. november kl. 16.00 vil der blive arrangeret bowling hos Master Bowl på Mariagervej i Randers. Efter bowling arrangeres der spisning. Der vil være ramper, så kørestolsbrugere også kan deltage. Skriftlig indbydelse udsendes til medlemmerne. Kreds Nordøstjylland (18)

25. november - Hovedbestyrelsesmøde

Spastikerforeningens hovedbestyrelse holder møde lørdag den 25. november klokken 10.

16. december - Julefest

Kreds Nordøstjylland: Lørdag den 16. december kl. 16.00 afholdes vores julefest i Sct. Clemmens Kirke med efterfølgende hygge i Krybten. Skriftlig indbydelse vil blive udsendt til medlemmerne. Kreds Nordøstjylland (18)