Arv og testamente

En gave i dit testamente

Du kan støtte mennesker med cerebral parese ved at testamentere hele eller dele af din formue til Spastikerforeningen. Ved at betænke Spastikerforeningen i dit testamente er du med til at give fremtidens børn, unge, og voksne med cerebral parese en bedre hverdag og muligheden for at leve et værdigt, indholdsrigt og selvstændigt liv.

Spastikerforeningen er en humanitær organisation og skal derfor ikke betale boafgift af arv. Dermed går alt hvad du testamenterer ubeskåret til vores arbejde for at forbedre vilkårene for mennesker med cerebral parese.

Vi betaler advokatens salær

Spastikerforeningen anbefaler, at du får en advokat til at hjælpe dig med at tegne dit testamente. Så er du sikker på, at det bliver præcist, som du vil have det.

Når du har fået udfærdiget et testamente, skal du underskrive det foran en notar eller to vidner, som ikke er betænkt i testamentet. En notar er en medarbejder i Skifteretten – typisk en dommerfuldmægtig. Det koster 300 kroner at underskrive testamentet foran en notar. Til gengæld er du så sikker på, at der bliver opbevaret en kopi af testamentet, og at det vil blive fulgt til punkt og prikke.

Hvis du vælger at testamentere til fordel for Spastikerforeningen, betaler vi advokatens salær.

Har du spørgsmål, så kontakt indsamlingsansvarlig Jorunn Lande Messel på telefon 38 38 03 08 eller på mail: jlm@spastik.dk.

Tegn et legat online nu

Når du laver et testamente, kan du tildele et legat til en person eller en velgørende forening. Et legat er et bestemt pengebeløb eller en genstand. Du har mulighed for direkte online at oprette et legat til Spastikerforeningen via denne Legal Desk service. Det tager kun få minutter. Læs om hvad et legat er her.

Du kan også støtte mennesker med cerebral parese ved at: