CP Danmark tilbyder udvidet rådgivning til STU-elever
10. juni 2020

CP Danmark tilbyder udvidet rådgivning til STU-elever

Mange STU-elever har været ramt at nedlukning pga. corona, derfor tilbyder CP Danmark nu en udvidet rådgivning for at få eleverne godt i gang igen.

Den Særligt Tilrettelagte Ungdomsuddannelse har været lukket ned under coronakrisen, men blev genåbnet fra den 18. maj.

Lukningen har været en barsk omgang for mange STU-elever og forældre. De unge har måttet undvære venner og de kendte rammer på skolen, fjern- og nødundervisning har ikke fungeret lige godt alle steder, frygten for frafald er stor og mange STU-elever har været hjemme døgnet rundt, hvilket har slidt på både familien og de unge.

For at yde en særlig støtte til de unge og deres familier har CP Danmark fået midler til at udvide vores social- og psykologfaglige rådgivning. Det betyder, at alle der føler sig ramt af STU-nedlukningen, eller udfordringerne med at komme i gang igen, kan henvende sig til CP Danmark for at få rådgivning og vejledning.

Hvordan får man genoptaget de skrøbelige sociale kontakter, som er gledet ud under lukningen? Måske er meget af det, du har lært forsvundet? Var du midt i en praktik, hvad gør du nu? Mange spørgsmål trænger sig måske på, og dem kan du få hjælp til at besvare med CP Danmarks STU-rådgivning.

Få en indledende snak

Vores psykolog og socialrådgiver kender lovgivningen og kender til de mange udfordringer og bekymringer, man kan stå med, når man efter flere måneders fravær igen skal fungere på en uddannelse.

- Vi håber, at alle der står med spørgsmål vil benytte sig af tilbuddet. Derfor har vi også sendt et brev om denne nye STU-rådgivning til alle medlemmer af CP Danmark, for det er vigtigt, at unge på STU kommer godt og sikkert i gang igen, siger CP Danmarks direktør, Mogens Wiederholt.

STU-rådgivningen er tilgængelig på telefon og mail, men rådgivningen kan også foregå som et personligt møde. Kontakt os og få en indledende snak, så kan vi aftale, hvad der videre skal ske.

Læs mere om hvordan du får STU-rådgivning her: Sådan bruger du STU-rådgivningen