Godt initiativ nomineret til idrætspris
13. november 2018

Godt initiativ nomineret til idrætspris

Et godt initiativ og samarbejde mellem Lavuk, der består af fem tilbud til mennesker med fysisk og psykisk handicap, og Vanløse Floorball Klub er resulteret i en nominering til Danskernes Idrætspris.

Initiativet gik ud på at introducere Lavuks brugere, der har et fysisk eller psykisk handicap, til floorball og foreningslivet og dermed inkludere dem i almenidrætten.

Det giver brugerne selvværd og styrker deres overskud til at klare hverdagen og livets mange andre udfordringer.

Mange af Lavuks brugere kan godt inkluderes i sportsforeninger, hvis de får den rette hjælp, og klubberne er ofte meget positivt indstillet over for nye initiativer.

I det her tilfælde var det Vanløse Floorball Klub, som var klar til at give udfordrede unge mennesker en chance for at dyrke deres sport.

Initiativet, der har kørt i fire år, er nu nomineret til Danskernes Idrætspris 2018, og du kan give en stemme samt læse mere her: Danskernes Idrætspris