Spastikerforeningen uddeler legatportioner for 2 millioner kroner
26. august 2016

Spastikerforeningen uddeler legatportioner for 2 millioner kroner

I samarbejde med Arvid Nilssons Fond uddeler Spastikerforeningen i efteråret i alt 200 legatportioner á 10.000 kroner. Du kan søge her.

Ferie.Med denne legatuddeling har Spastikerforeningen nu i samarbejde med Arvid Nilssons Fond delt 20 millioner kroner ud til personer med cerebral parese.

Og denne gang er kravet det samme som tidligere: Legaterne kan søges af alle, som har cerebral parese (spastikere), eller af forældre/værge på vegne af børn (under 18 år) med cerebral parese.

Der kan søges støtte til:

1. Uddannelses-, studie- og lejrskoleophold
2. Ferierejser, hvor hjælper er påkrævet – beboere på botilbud vil blive prioriteret
3. Behandling og træning – herunder støtte til neuropsykologisk udredning

Hvordan søger man?
Du kan læse meget mere om, hvordan du søger på vores hjemmeside spastikerforeningen.dk/legatuddeling eller i august-udgaven af medlemsbladet Spastikeren. Ansøgningsfristen er den 1. oktober 2016.