Genvalg til Spastikerforeningens formandskab
20. september 2016

Genvalg til Spastikerforeningens formandskab

Spastikerforeningens landsformand Lone Møller og næstformand Karen Nisbeth blev genvalgt til posterne for en ny 2-årig periode.

Det skete på weekendens landsmøde på Egmont Højskolen, hvor valg til formandskabet, dialog med ledelsen og vedtagelse af den nye strategiplan: ’Vi skal være endnu flere for at ku’ meget mere’ var højdepunkterne på den første dags politiske program.

De godt 100 landsmødedeltagere brugte weekenden til dels at drøfte, hvor foreningens handicappolitiske fokus skal ligge i de kommende år og dels fordybe sig i emnet: Er der (stadig) plads til os? - og temaet ensomhed – der er valgt på grund af det stigende pres, mange oplever i disse år.

Gode oplæg af Jesper Dammeyer, der er lektor i psykologi på Københavns Universitet, Anette Laigaard, formand for Det Centrale Handicapråd, cand.mag. og forfatter Lisbeth Riisager Henriksen samt Mette Elmose, der er adjunkt på Psykologisk Institut, satte tankerne i sving om de vigtige emner.

Senere fulgte workshops med Lone Barsøe og repræsentanter fra bostedet Koglerne som oplægsholdere.

Et meget spændende og effektfuldt landsmøde-punktum blev sat af Thomas Blachman, der på velkendt bramfri - men kærlig - manér i en samtale med direktør Mogens Wiederholt og dialog med salen gav sine bud på, hvordan man kan komme ensomheden til livs.