Pia Allerslev genvalgt til Danske Handicaporganisationers bestyrelse
31. oktober 2023

Pia Allerslev genvalgt til Danske Handicaporganisationers bestyrelse

CP Danmarks landsformand Pia Allerslev blev d. 28. oktober genvalgt som bestyrelsesmedlem i Danske Handicaporganisationer.

Den 28. oktober kunne vi fejre, at vores landsformand Pia Allerslev endnu en gang blev valgt ind i forretningsudvalget i Danske Handicaporganisationer (DH). Hun har hidtil siddet på bestyrelsesposten i 2 år, og er nu blevet forlænget med 2 år mere. Hendes rolle har betydning for, at CP-området kommer på dagsorden, og at erfaringer fra CP Danmark kan være med til at danne baggrund for beslutninger i DH. Desuden udgør DH et vigtigt netværk og talerør for den samlede handicapbevægelse.

Selv havde hun følgende motivation for at stille op til en post i bestyrelsen:

"Jeg har siddet i forretningsudvalget i to år. Og for to år siden var jeg en helt nye, der stadigvæk havde rigtigt meget at skulle lære om handicappolitik i Danmark.

Jeg synes, jeg har lært rigtig, rigtig meget. Jeg håber også, at jeg har været med til at bidrage til, at vores diskussioner engang i mellem også bliver lidt bredere, fordi jeg kommer med blik udefra. Og det synes jeg mange gange, at diskussionerne bliver bedre af.

Jeg arbejder som professionelt bestyrelsesmedlem, og derudover er jeg medejer af en virksomhed, som prøver at hjælpe mennesker, udsatte i alle mulige forskellige former, tilbage på arbejdsmarkedet.

De to ting – og mine næsten tyve år i dansk kommunalpolitik - har jeg kunnet mærke, har været med til også at kunne gøre mig til et stærkere medlem af forretningsudvalget og en stærkere stemme i den debat, der er så vigtig for, at vi kan få skabt et reelt velfærdssamfund i Danmark.

Et samfund, hvor der ikke er et A- og et B-hold, og et samfund, hvor man faktisk bliver behandlet med respekt – uanset om man er et menneske med handicap eller man ikke er.

Der er stadig mange kampe, der skal tages, og der er mange politikere, der skal rendes på dørene.

Det vil jeg meget gerne være med til de næste to år," slutter Pia.