Ny støtteforening for Feriecenter Slettestrand
16. marts 2022

Ny støtteforening for Feriecenter Slettestrand

Feriecenter Slettestrands venner vil optimere forholdene for mennesker med funktionsnedsættelser.

Sammen med andre af Feriecenter Slettestrands faste gæster, er CP Danmark-medlemmerne fra Kreds Østjylland, Kitty og Finn Mørup Jensen samt Gitte Lysholt og Kim Winckler Pedersen, blandt initiativtagerne til etableringen af en venskabsforening for det populære feriecenter i Nordjylland

Foreningen har netop holdt stiftende generalforsamling, så den lever op til alle de formelle krav omkring vedtægter, registrering, valg af bestyrelse og fordeling af diverse poster.

Finn Mørup Jensen, der blev valgt til sekretær, fortæller, at foreningens formål er: 1) At samle og organisere Feriecenter Slettestrands mange venner i en venskabsforening, 2) At formidle de gode oplevelser og historier om stedet. 3) At søge støttemidler til anskaffelse af specialudstyr og tilpasning til gavn og glæde for gæster med forskellige funktionsnedsættelser – både på feriecenteret og i nærområdet og 4) At bidrage til samspil og fælles oplevelser på tværs af forskelligheder.

Alt er godt – men det kan blive bedre

Som mange af CP Danmarks medlemmer selv har oplevet har Feriecenter Slettestrand super gode tilgængelighedsforhold, og en hel del specialudstyr til gæster med funktionsnedsættelser. Eksempelvis er det nye Havbadehus, med varmvandsbassin og optimale tilgængelighedsforhold, et godt eksempel på, at familien Kronborg gerne vil investere i at gæsterne får gode oplevelser.

- Alt er godt, men det kan blive endnu bedre, siger Finn Mørup Jensen, som peger på, at mange andre spændende tiltag kan bidrage til at løfte herlighedsværdierne og oplevelserne for de mange gæster, som hvert år besøger feriecentret.

Finn Mørup Jensen oplyser, at bestyrelsen blandt andet har drøftet muligheden for at etablere en stribe nye ting. På listen finder man shelters for kørestolsbrugere, special-elcykler, som kan rumme kørestole, legeredskaber for børn med funktionsnedsættelser, særlige trænings- og terapiredskaber til brug i varmtvands- og terapibassinet, udvikling af handicaptilgængelige kørestier i nærområdet i samarbejde med Naturstyrelsen og endelig mulighed for at opleve naturen på særligt indrettede mountainbikes.

Håber på stor opbakning

Finn Mørup Jensen håber, at rigtig mange af CP Danmarks medlemmer, og andre gæster på Feriecenter Slettestrand, vil melde sig ind i venskabsforeningen, så man står stærkt når der skal søges støtte til de forskellige nyerhvervelser.

Foreningen oplyser, at årskontingentet er på 50 kr. pr. medlem, som kan betales via MobilePay 374580 med angivelse af navn og mailadresse. Har du kommentarer eller spørgsmål så er du velkommen til at skrive til: slettestrandven@gmail.com

Den første bestyrelse:

Formand: Luna Thinggaard Møller
Næstformand: Kitty Ejberg Pedersen
Kasserer: Gitte Lysholt
Sekretær: Finn Mørup Jensen
Medlem: Jacob Thinggaard Møller
Suppleanter: Mads Bendt og Birgitte Dyreborg Mortensen.