Søg et legat ved CP Danmark

Frem til den 18. marts har du mulighed for at søge om 2.000-3.000 kroner fra en række legatportioner, som CP Danmark uddeler.

Hvert andet år – i de lige år – uddeler CP Danmark et antal legatportioner på 2.000-3.000 kroner fra en række legater og fonde, der er samlet under et. I år er ansøgningsfristen mandag den 18. marts 2024, så vil du i betragtning, er det de kommende uger, du skal ind på CP Danmarks hjemmeside og søge.

Medlemskab af CP Danmark er ikke et krav, men for at komme i betragtning skal du have cerebral parese (CP) eller et handicap, der kan sidestilles med CP.

Du kan søge støtte til følgende formål:

• Ferier og rekreationsophold
  • Uddannelse og undervisning
  • Enlige forældre med hjemmeboende børn med CP
  • Behandling og støtte til mennesker med CP

Søger du som forælder eller værge på vegne af en anden, skal du skrive vedkommendes oplysninger på ansøgningen.

Sådan ansøger du

Du kan ansøge om et legat ved at gå ind på cpdanmark.dk/legater på foreningens hjemmeside.

Her finder du en digital formular, som du udfylder. Til slut markerer du, at du lever op til ansøgningskriterierne, og trykker på ”send”. Du vil modtage en bekræftelse på din ansøgning på mail. Svar på ansøgningen modtager du i maj.

Hvad hvis jeg ikke kan ansøge digitalt?

Hvis du ikke kan håndtere en digital ansøgning, kan du kontakte sekretariatet, som kan hjælpe dig. Du kan ringe til os på telefon 38 88 45 75.

Følgende legater og fonde er med i uddelingspuljen:

• Karl Konrad Andersens Mindelegat
  • CP Danmarks Fælles Fond

Ansøgningsfrist

Ansøgningen skal være CP Danmark i hænde senest mandag den 18. marts 2024.