Feriehus ved Roskilde Fjord

Søsterloge ved Odd Fellow Ordenen udlåner feriehus ved Roskilde Fjord til CP Danmarks medlemmer.

CP Danmarks medlemmer har mulighed for at låne Margrethehuset, der er et handicaptilgængeligt feriehus i Gershøj ved Roskilde Fjord.

Brugerne betaler ingen leje, blot udgifterne til el og vand. I 2024 udlånes huset fra uge 16 til og med uge 42 – én uge ad gangen. Skiftedag er lørdag klokken 12:00.

Huset, der er på 93 kvm., er velindrettet og har blandt andet to soveværelser med plads til 5-6 personer. Det er fuldt møbleret, herunder stereoanlæg, TV, opvaskemaskine, køkkengrej og service. Bemærk at der ikke er internet i huset.

Derudover er det udstyret med en række hjælpemidler, bl.a. bækkenstol, rollator, badebænk, køresliske og toiletforhøjer. Yderlige hjælpemidler skal du selv bestille hos din hjemkommune. Desuden er alle døre, gangarealer og rum udført for kørestolsbrugere. Huset er el-opvarmet, og der er installeret varmepumpe.

Sådan booker du:

Ansøgning om et ugeophold sendes senest den 20. februar 2024 til Margrethehusets administrator, Karina Larsen på mail: Pop@post8.tele.dkAnsøgningen vil ligeledes blive besvaret pr. mail. Alle ansøgerer vil senest den 15. marts 2024 modtage besked om, hvilken uge der er bevilget, eller om der er meddelt afslag.

Ansøgningen skal indeholde: navn, adresse, telefonnummer, antal personer samt ugeønsker i prioriteret rækkefølge. Forældre med børn har fortrinsret i skolernes sommer- og efterårsferie. Husdyr er ikke tilladt, undtaget er førerhunde. Ansøgning fra private skal indeholde oplysninger om handicappets art, samt boligforhold.

Alternativt kan ansøgningen sendes til nedenstående adresse:

Magrethe huset v/ Karina Larsen
Knud den stores vej 30 b st. tv
4000 Roskilde

Huset ejes af Søsterloge Nr. 5 Dronning Margrethe, Roskilde, der bidrager med humanitært arbejde.