Nyt handicap-fodboldhold i Nordsjælland
22. juni 2022

Nyt handicap fodboldhold i Nordsjælland

Har du et barn mellem 7-14 år med mindre funktionsnedsættelse i arme og ben? Som tilmed gerne vil spille fodbold? Så er et nyt lokalt fodboldhold i Hillerød måske relevant for dig.

Det kan godt være svært at finde den rette sport med cerebral parese. Her er en sport, der muligvis passer. 'Cool Kids fodbold' i Hillerød er for børn mellem 7-14 år med mindre funktionsnedsættelse i arme eller ben på grund af cerebral parese eller anden funktionsnedsættelse. Holdet starter til august, men meld dig gerne til allerede nu, opfordrer initiativtageren.

Har selv et barn med cerebral parese

I kølvandet på fodboldlandsholdets succes har der mange steder været stor interesse for at spille fodbold. Også blandt børn med handicap. Det er et ønske som Martin Petersen - der selv er far til et barn med cerebral parese og fodboldtræner - nu er i gang med at realisere i klubben FIF Hillerød. Her er han i gang med at etablere et hold for børn mellem 7-14 år med cerebral parese eller andre fysiske funktionsnedsættelser.

Noget af holdet er samlet - skal dit barn være med?

I øjeblikket har træneren tilsagn fra en lille håndfuld spillere, men der skulle gerne komme flere, så det bliver sjovt at spille og træne. Målet er, at børn med mildere fysisk funktionsnedsættelser får det sjovt med fodboldspillet og udvikler sig i en foreningssport sammen med ligesindede spillere.

- Leg med bolden og gentagelser er det vigtigste udgangspunkt for spillerne. Derfor skal de have lov til at lege fodbold, snakke fodbold, lære at træne og nyde kammeratskabet i trygge og positive omgivelser, uanset om de har prøvet det før eller ej, understreger Martin Petersen.

Da Hillerød ligger centralt i Nordsjælland, håber han, at det nye fodboldhold vil tiltrække spillere fra hele det nordsjællandske område. Alle i målgruppen er meget velkomne – både drenge og piger.

Klubben og holdet starter først til august, men Martin Petersen håber, at interesserede spillere/forældre allerede nu, vil melde sig på banen - så han kan være velforberedt til sæsonstarten.

Praktisk

Træningen foregår hver lørdag kl. 11.15-12.15 på banerne bag Frederiksborgcentret på Milnersvej 37 i Hillerød. Første gang er lørdag den 13. august.

Vil du vide mere? Så kontakt Martin Petersen på:

• Telefon: 20 30 54 57
  • Mail: mape77@gmail.com