Foreningens bo- og dagtilbud

Spastikerforeningens bo- og dagtilbud

Spastikerforeningen har oprettet fire tilbud, der er selvstændige enheder, som drives via driftsoverenskomst med de lokale regioner og kommuner.

De fire tilbud er:

Jonstrupvang-Bebyggelsen i Værløse
Dagtilbuddet Søndre Fasanvej i Valby
Specialinstitutionen Centerbørnehaven og vuggestuen i København Ø
Neurocenter Østerskoven i Hobro

Læs mere om de enkelte tilbud her:

Jonstrupvang-Bebyggelsen (Værløse)

Jonstrupvang-Bebyggelsen er et landsdækkende bo- og behandlingstilbud for unge og voksne over 18 år med fysisk handicap, fortrinsvis cerebral parese. Jonstrupvang-Bebyggelsen råder over 46 døgnpladser og 12 daghjemspladser samt to aflastningspladser. Bebyggelsen ligger i Værløse, 20 kilometer nordvest for København.

Jonstrupvang-Bebyggelsen
Chr. Hauchs Allé 11
3500 Værløse
e-mail: kontakt@jonstrupvang.dk
Leder: Kim Frederiksen
www.jonstrupvang.dk

Dagtilbuddet Søndre Fasanvej (Valby)

Aktivitetscenter med plads til 30 voksne brugere fra det storkøbenhavnske område, primært Københavns kommune. Dagtilbuddet holder dagligt åbent fra klokken 9.00-14.30. Tilbuddet, der er en del af Center for Selvejende Dagtilbud Lavuk Stjernen, tilbyder forskellige aktiviteter, træning og socialt samvær. Dagtilbuddet blev etableret i 1962 og er beliggende i Valby.

Dagtilbuddet Søndre Fasanvej
Sdr. Fasanvej 92
2500 Valby
E-mail: sdr.fasanvej@lavuk.dk
Leder: Merete Simony
www.lavukstjernen.dk

Specialinstitutionen Centerbørnehaven og vuggestuen (København Ø)

Specialinstitution for børn med cerebral parese. Institutionen råder over 38 pladser for børn med bopæl i Københavns Kommune samt en række omkringliggende kommuner. Specialinstitutionen Centerbørnehaven og vuggestuen har et tæt samarbejde med Rigshospitalet og Hvidovre Hospitals CP-klinik.

Specialinstitutionen Centerbørnehaven og vuggestuen
Borgervænget 11
E-mail: centerboernehaven@centerbh.dk
Leder: Helle Kristensen
www.centerbh.dk

Neurocenter Østerskoven (Hobro)

Neurocenter Østerskoven er et landsdækkende behandlings- og genoptræningsenhed for unge fysisk handicappede over 16 år, fortrinsvis med cerebral parese. Neurocenter Østerskoven er beliggende i Hobro Østerskov, tæt ved Mariager Fjord. Østerskoven råder over 22 døgnpladser, fordelt på et fødselsskadeafsnit og et senhjerneskadeafsnit.

Neurocenter Østerskoven
Amerikavej 46