Tilmeldingsfrist snart: Tilmeld dig CP-konference om beskæftigelse og uddannelse
30. august 2017

Tilmeld dig nu: CP-konference om beskæftigelse og uddannelse

Spastikerforeningen holder den 5. oktober en konference med fokus på beskæftigelse og uddannelse. Læs mere og tilmeld dig her.

Hvad er den forberedende ungdomsuddannelse? Hvordan var gymnasietiden for Christoffer Vienberg, der har CP? Og hvilke muligheder er der som jobsøgende med handicap?

Under overskriften ’Flere mennesker med CP skal have en uddannelse og i arbejde’ holder Spastikerforeningen en konference på Nyborg Strand den 5. oktober. Konferencen er primært henvendt til foreningens medlemmer og fagfolk indenfor uddannelses- og beskæftigelsesområdet, men alle andre med interesse for området er naturligvis også velkomne.

Formiddagen vil primært handle om det uddannelsesmæssige aspekt, der er en af de vigtigste veje til et job, mens eftermiddagen sætter fokus på beskæftigelsen med fakta om jobmarkedet og gode historier om, hvad der skal til for at få flere med cerebral parese ud på arbejdsmarkedet.

I løbet af dagen kan du blandt andet høre om: ’Veje og omveje til job’, om den særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse og om Klapjob. Du kan se hele programmet og tilmelde dig konferencen her: CP-konference