Nyt website for mennesker med cerebral parese
15. november 2016

Nyt website for mennesker med cerebral parese

Spastikerforeningen kan nu præsentere en ny hjemmeside, som er målrettet mennesker med cerebral pareses behov for viden, rådgivning, netværk og kurser.

Foreningens tidligere hjemmeside havde mange år bag sig og fungerede ikke sammen med mobiltelefoner og tablets, som flere og flere bruger. Det gør den nu.

Målrettet indhold

På indholdssiden har foreningen arbejdet med at gøre den nye hjemmeside mere målrettet til foreningens medlemsgrupper. Der er kommet relevant indhold om livet med cerebral parese til de fire målgrupper: børn/forældre, unge, voksne og ældre med cerebral parese.

- Vi håber, at det nye indhold og den nye organisering af indholdet vil hjælpe mennesker med cerebral parese til hurtigere viden og lettere svar på de mange spørgsmål og bekymringer om deres hverdag, som kan følge med diagnosen, siger Spastikerforeningens direktør, Mogens Wiederholt.

Nemmere oversigt

Udover at siden er blevet mere brugerorienteret, så har foreningen også haft fokus på, at det skal være lettere at tilmelde sig kurser og finde relevante netværk.

Siden giver således en bedre oversigt over foreningens tilbud til medlemmerne, en opdateret viden om diagnosen cerebral parese og aktivitetsoversigter.

- Vi er meget tilfredse med den nye hjemmeside, men den skal naturligvis hele tiden videreudvikles i takt med nye funktioner, muligheder og krav, siger Mogens Wiederholt.

Tak til fonde

Spastikerforeningens hjemmeside er realiseret takket være bevillinger fra blandt andet Knud & Dagny Gad Andresen Fonden, der har doneret 50.000 kroner til projektet.

- Vi er meget taknemmelige for den støtte, vi har fået fra forskellige fonde. Takket være den har vi kunne realisere websitet, så mennesker med cerebral parese døgnet rundt har adgang til viden, tilbud og fællesskaber med andre, der er i samme situation som dem selv, siger Mogens Wiederholt.

Øvrige bevillinger kom fra Det Saxild’ske Familiefond, Aage og Johanne Louis-Hansens Fond, Ernst og Vibeke Husmans Fond og Oda og Hans Svenningsens Fond.