Netværk for voksne med CP er klar til ny sæson
30. august 2016

Netværk for voksne med CP er klar til ny sæson

Spastikerforeningens netværk for voksne med cerebral parese tager nu hul på en ny sæson, vil du deltage? Så læs mere her.

Spastikerforeningens netværk for voksne med CP har efterhånden kørt i et par sæsoner i københavnsområdet, og vi glæder os til at snuppe endnu en sæson - nu med netværkslederne Bente Maimann og Peder Stausholm. I Aarhus er det John Busk Sørensen, der er leder.

Sjælland:

Første arrangement er et besøg på Dyrehøj Vingaard i Kalundborg den 14. september kl. 16.30-19. Kan du lide vin, eller vil du bare gerne se, hvordan den bliver produceret, så tag med, når vi besøger Dyrehøj Vingaard midt i høsten. Vi starter med lidt kaffe og kage, drager ud på markerne og slutter af med en vinsmagning.

Alle kan som udgangspunkt være med, men vinmarkerne er stejle, og det kan være en udfordring at komme rundt, hvis man er meget dårligt gående. Turen bliver dog tilrettelagt, så vi tilgodeser flest muligt. Kom glad – det bliver sjovt! Du kan læse mere om vingården på dyrehoj-vingaard.dk

Julefrokost den 23. november kl. 16 i Karens Mindes kulturhus, Wagnersvej 19, København SV. Vi slutter sæsonen med tidlig julefrokost. Den står på underholdning og lidt mad bagefter.

Zumba den 18. januar kl. 17 i vores eget hus i Taastrup - og hele arrangementet slutter ved 19-tiden. Sæsonafslutning for københavnernetværket bliver lidt utraditionelt i januar, hvor vi har hyret altid friske og energiske Lone Illum, der skal hjælpe os med at få pulsen op og smilet frem på læberne, når vi gi'r den gas til zumba.

Alle kan være med, og det er altid en overraskelse at opdage muskler, man ikke anede eksisterede! Vi slutter den hårde, men sjove time af med en sandwich og godt selskab. Husk praktisk tøj og måske en ren t-shirt til bagefter. Du kan læse mere om zumba og om Lone her: zumillumba.dk

Det koster 250 kroner at deltage i alle tre arrangementer. Det er ikke muligt kun at betale for det ene, så du må hellere komme hver gang, hvis du vil have fuld valuta for pengene! Alle er velkomne, så længe du er voksen, har cerebral parese og har lyst til at møde andre omkring en række sjove sociale arrangementer. Du skal selvfølgelig ikke betale for din hjælper, men han/hun skal tilmeldes af hensyn til forplejning.

Det er Bente Maimann og Peder Stausholm, der står som ledere af netværket, men al tilmelding og betaling foregår hos Trine Kamp Larsen på tkl@spastik.dk

Jylland:

Vi arbejder også for at få netværket i Jylland op at flyve. Efteråret byder på:

Torsdag den 27. oktober kl. 17-20 hos Handik@ på Engtoften 7, Viby J. Oplæg ved Spastikerforeningens psykolog Klaus Christensen, der kommer og fortæller om, hvilke udfordringer en hjerneskade giver i en almindelig hverdag – og giver lidt tips til, hvordan man kan kompensere.

Onsdag den 16. november kl. 17-20 på ARoS i Aarhus: Vi slutter sæsonen af med et smut på kunstmuseet ARoS, hvor vi kigger på kunst og får nogle timer sammen i de inspirerende omgivelser.

I Aarhus glæder netværksleder John Busk Sørensen sig til at byde alle velkommen. Det er John, der står for arrangementerne, men tilmelding og betaling foregår som altid gennem Trine Kamp Larsen på tkl@spastik.dk

Præcis som på Sjælland koster det 250 kroner at deltage for de to arrangementer, og det er ikke muligt at tilmelde sig enkeltvis. Din hjælper er velkommen og skal selvfølgelig ikke betale, men husk at tilmelde ham eller hende.