Hjerneugen: Hjernen i fokus
05. marts 2018

Hjerneugen: Hjernen i fokus

Næste uge (uge 11) er international hjerneuge, derfor sætter Spastikerforeningen sammen med en række andre organisationer fokus på hjernen.

Hjerneugen, The Brain Awareness Week, er en international kampagneuge, der hvert år ligger i uge 11. I år er det fra den 12. til 18. marts.

I Danmark arrangerer netværket 'Hjernen i Fokus' aktiviteter i hele landet i forbindelse med Hjerneugen. En af aktiviteterne er et fyraftensarrangement den 12. marts, som Spastikerforeningen står bag på Bornholm, hvor foreningens psykolog Klaus Christensen fortæller om kognitive vanskeligheder, og hvad det betyder for dagligdagen. Du kan læse mere om arrangementet her: Hjerneugen på Bornholm

Fotoudstillingen ’Den krøllede hjerne’ er resultatet af en konkurrence, hvor medlemmerne i de syv hjerne-foreninger har taget billeder, der på en eller anden måde illustrerer temaet “Den Krøllede Hjerne”. Læs mere om udstillingen, som du gratis kan besøge, her: Fotoudstilling

Læs mere om Hjerneugen på Spastikerforeningens hjemmeside og på hjemmesiden for hjerneugen: hjernenifokus.dk - eller følg begivenhederne på Facebook.