Alle sejl blev sat i Svanemøllehavnen
29. juni 2017

Alle sejl blev sat i Svanemøllehavnen

Et af de faste årlige arrangementer, der samler borgerne fra Lavuk Stjernens fire tilbud – Dagtilbuddene Sdr. Fasanvej, Strødamsvej, Lærkevej og Dagklubben Borgervænget – er årets sejladsdag i Svanemøllehavnen.

Sejltur i Svanemøllehavnen.Udover borgere og medarbejderne fra de fire tilbud, der bruges af mennesker med cerebral parese, var også mange frivillige mødt op for at give en hånd med. Opbakningen til det store arrangement med knap 100 mennesker er således rigtig fin.

Blandt andet havde Fødevarebanken doneret et stort parti meloner og citronmåner m.v., fortalte Poul Anthonsen, der er leder af de fire tilbud.

Og mens Rock Nalles udødelige klassiker ’Gode gamle fru Olsen’ knaldede ud af musikanlægget på Svaneknoppens havneplads, der i dagens anledning var udstyret med pavillontelte og pølsegrill, så var det en anden fru Olsen, nemlig Inge Olesen, der styrede sejladsen med de tre sejlbåde.

Og når vi nu er ved navnet, så kaldes den driftsikre to-personers bådtype, der flittigt blev brugt til lejligheden, faktisk Olsen Twin!

Fed tur på vandet

Sejltur - og grillpølser - i Svanemøllehavnen.Den første til at prøve en sejltur i bådene var Manna fra Dagtilbuddet Sdr. Fasanvej. Hun var lidt bange i starten, men havde sin mor med, og det betød, at frygten hurtigt blev overvundet.

Da hun efter sejladsen kom op fra båden, var hun rigtig glad. Det samme var de to rutinerede dagtilbudsbrugere, Michael Dueholm og Kim Müller, der for længst har holdt ’sølvbryllup’ med Dagtilbuddet Sdr. Fasanvej. De var begge enige om, at det havde været en fed tur på vandet, som de hvert år ser frem til.

Andre af deltagerne var mere rutinerede sejlere blandt andet flere medlemmerne fra Dagklubben, der jævnligt har sejlads på programmet. De har et godt samarbejde med Sejlklubben Sundet, som klubben er en integreret del af, og for dem var den gode stemning på havnen derfor velkendt.

Sejltur i Svanemøllehavnen.