Ungdomsweekend

Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Er du mellem 15 og 22 år, og vil du gerne væk en weekend uden mor og far? Så er Ungdomsweekend måske noget for dig...

På egen hånd: Unge mennesker har ofte behov for en weekend uden forældrene, og behovet er ikke mindre af at man har en hjerneskade, men det er ofte lidt mere besværligt, hvis man skal have hjælp. På dette weekendkursus er det muligt.

Vi starter fredag eftermiddag med tjek ind og fælles aftensmad, hvor vi lærer hinanden og stedet lidt at kende. Efter middagen får vi fint besøg af Spastikerforeningens ungdomsorganisation CP Ung, der fortæller lidt om, hvad de laver, og hvorfor alle unge bør være aktive hos dem. Lørdag står den på (kørestols)dans og –fodbold, når vi fyrer op i hallen og giver den gas. Alle kan være med, og der er garanti for nogle sjove timer med sved på panden. Efter en sen frokost skal vi finde vores musikalske evner frem, når eftermiddagen står på musik. Ikke på Youtube, men noget vi selv lærer at spille. Har du aldrig holdt et instrument før, så frygt ingenting – det har de fleste andre heller ikke, men når vi er færdige kan vi alle sammen lidt mere. Aftenen står på mad og hygge, og er vejret til det rykker vi udenfor og griller. Søndag står den på fælles evaluering og gerne en badetur, hvis det ikke er alt for koldt. Stranden er fuldt tilgængelig og ligger lige ved siden af Musholm.

Ungdomsweekenden bliver styret af pædagogerne Tor og Susanne, der har mange års erfaring med at holde gode weekender for unge mennesker.  Alle er velkomne og kan deltage i alle aktiviteter. Har man brug for en hjælper bedes man medbringe en - bemærk at hjælper ikke er et familiemedlem – og det forventes at man selv kan komme op, passe tiden og tage vare på sig selv. Hvis ikke, skal man have en hjælper med. Tor og Susanne glæder sig til at skabe de bedste rammer for en god weekend fuld af oplevelser og nye venner, men hjælper ikke med det praktiske.

Fredag

Ankomst fra 17.30

18.30-19.30: Aftensmad

20- : Præsentation af hinanden og forventningsafstemning. Besøg af CP Ung, der fortæller om deres arbejde

Lørdag

9-10: Morgenmad

10-13: Kørestolsdans

13-14: Frokost

14-17: Musik

19- : Aftensmad og hygge

Søndag

9-10: Morgenmad og oprydning

10.30-12: Evaluering og badetur

12-13: Frokost og afgang

Tid og sted: 1.-3. juni (ankomst til aftensmad og afgang efter frokost) på Musholm Bugt Feriecenter, Musholmvej 100, 4220 Korsør

Tilmelding og betaling senest 1.maj

Undervisere: Susanne Heibøll og Tor Bjerregaard

Målgruppe: Unge mennesker i alderen 15-22 år med cerebral parese, der har lyst til at bruge en weekend sammen med nye venner. Alle kan være med, men har man brug for en hjælper, skal man selv medbringe en. Og denne hjælper skal ikke være et familiemedlem.

Pris: Kr. 750 for deltagere uden hjælper og kr. 1.950 for deltager med hjælper

Sted: