Webinarer

Webinar

Spastikerforeningen har planlagt to webinarer, som begge bliver afholdt i efteråret. Link til tilmelding kommer senere, men sæt foreløbig X 10. september og 31. oktober, begge dage klokken 19.30 - 20, hvor socialrådgiver Mia Ibæk Touborg fortæller om:

Tabt arbejdsfortjeneste

På webinaret gennemgås servicelovens regler om tabt arbejdsfortjeneste. Vi kommer ind på, hvilke betingelser der skal være opfyldt, hvornår man er berettiget, hvor mange timer man kan få og hvor meget man får udbetalt. Webinaret holdes mandag den 10. september klokken 19.30 - 20.

Merudgifter til voksne

På webinaret gennemgås servicelovens regler om merudgifter til voksne. Vi kommer blandt andet ind på hvem der er i personkredsen for at modtaget merudgifter, hvad betingelserne er for at få udbetalt merudgifter, hvor meget man kan få udbetalt og hvilke slags merudgifter der dækkes. Webinaret holdes onsdag den 31. oktober klokken 19.30 - 20.

Hvorfor webinar?

Webinar er et godt redskab til at få opdateret viden inden for et specifikt område, og det er ikke særligt svært at afsætte tid til. Det varer nemlig kun en halv time, og du sidder i din egen stue, mens det sker. Det er gratis at deltage.

Hvordan foregår det?

Vi anbefaler, du bruger en computer eller tablet/iPad – det gør det nemmere at se oplægget og skrive spørgsmål, mens webinaret kører. Følger du med fra en mobil enhed, så download app’en ZOOM på forhånd, så kommer du hurtigere i gang. App’en er gratis. Du skal registrere dig igennem linket som vi lægger op, når vi kommer tættere på.