Tal ordenligt

Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Somme tider slår tungen knuder, og det kan være svært at få ordene ud på den rigtige måde. Dette fyraftensmøde giver et overblik over stemmens funktioner, muligheder og begrænsninger

Mange mennesker med cerebral parese har svært ved at udtale ordene tydeligt, og nogle gange krøller tungen. Men måske er det muligt at optimere den stemme man har? Vi lover ingen mirakler, men dette fyraftensmøde giver et overblik over stemmens kraft, muligheder, funktion og begrænsninger, og kommer ind på områder som: Hvad er stemmen for en størrelse? Sidder begrænsningerne i stemmebåndene, vejrtrækningen, hjernen eller et helt fjerde sted? Hvordan lærer man sin egen stemme at kende, og er der teknikker, så man kan optimere den stemme man allerede har, og lære at tale lidt tydeligere?

Tale- og sangpædagog Henning Silberg har mange års erfaring med at arbejde med stemmeoptimering, blandt andet på Statens Teaterskole/Den Danske Scenekunstskole. Hans daglige arbejde har fokus på at hjælpe skuespillere og sangere til at styrke deres stemme, så den bliver stærkere, mere tydelig og har større gennemslagskraft. Henning Silberg begyndte for et par år siden at arbejde med mennesker med cerebral parese i samarbejde med Bente Maimann og Peder Stausholm. Han giver en grundig introduktion til nogle af de teknikker han benytter sig af i sit daglige arbejde. Efter oplægget er der tid til nogle lette øvelser, og kurset fungerer bedst, hvis nogle af deltagerne har lyst til at melde sig som forsøgskaniner, men der er absolut ingen tvang.

Tid og sted: 11. april klokken 17 – 19.30 hos Spastikerforeningen, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup

Tilmelding og betaling senest 2. april

Underviser: Tale- og sangpædagog Henning Silberg

Målgruppe: Yngre voksne med cerebral parese, der har lyst til at lære mere om hvordan man kan arbejde med stemmen, og få mest muligt ud af den stemmekapacitet man har. Andre får også udbytte af kurset, det kan f.eks. være forældre, der vil lære mere, så de bedst muligt kan støtte deres børn eller unge med talebesvær.

Pris: Kr. 100, hjælpere gratis

Sted: