Kun for far

Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Mænd og kvinder griber ofte forælderrollen forskelligt an. Dette kursus er kun for far

Der er mange måder at angribe forældrerollen på, og ofte har far en helt anden tilgang end mor. Dette fyraftensmøde er kun for far. Vi starter med en gennemgang af familien anno 2017 og giver nogle bud på, hvorfor far og mor ofte griber det helt forskelligt an, når de får at vide, at deres barn har cerebral parese. Hvordan kommer forskellene til udtryk i hverdagen, hvad gør det for relationerne mellem de voksne og børnene? Kan vi eventuelt lære noget af hinanden?

Mads Demant er far til Andreas på ti år, der har cerebral parese. Psykolog Klaus Christensen arbejder til hverdag med rådgivning af mennesker med cerebral parese. Til fyraftensmødet starter han med at ridse handlemønstre, familierelationer og forskelle og ligheder op, ikke mindst i forhånd til forskellige måder at gribe det at få en diagnose an på. Derefter får vi et bud på, hvordan hverdagen kan se ud i en familie, hvor far og mor gør tingene forskelligt – og hvordan tingene ender med at gå op i en højere enhed netop på grund af det. Vi slutter med en perspektivering og et par gode tips til, hvordan man kan styrke familien gennem forskelligheder.

Tid og sted: 19. april klokken 17 – 19.30 hos MarselisborgCentret, P. P. Ørums Gade 11, 8000 Aarhus

Tilmelding og betaling senest 5. april

Målgruppe: Fædre til et barn med cerebral parese

Undervisere: Psykolog Klaus Christensen og Mads Demant, der er far til et barn med cerebral parese