Bror eller søster med et handicap

Starter:
Slutter:
Pris:
Deltager - kr. 100,00
Deltager med hjælper - kr. 100,00
Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Det kan være en stor mundfuld at have en bror eller søster med et handicap. Dette fyraftensmøde giver forældrene viden om, hvordan man får hele familien til at fungere

Døgnet har kun 24 timer. Børn med et handicap tager ofte meget af familiens tid, og det kan være svært at give de øvrige børn opmærksomhed nok i en travl hverdag.  Dette fyraftensmøde har fokus på børn, der har en bror eller søster med et handicap.

I løbet af eftermiddagen kommer vi ind på: Hvordan er familiens dynamik når der er børn med/uden et handicap? Hvordan skaber vi plads til alles behov? Hvilke udfordringer kan handicappet give i børnenes indbyrdes forhold, og hvordan taler vi om det? Er det i orden at være sur over begrænsningerne? Hvad hvis mit barn er flov over sin bror eller søster? Er ked af det, men ikke vil besvære resten af familien? Hvilke særlige kompetencer for mit barn takket være den specielle situation?

Underviser er pædagogisk specialkonsulent Malene Gerd Petersen, der med 20 års erfaring vil nuancere nogle af de udfordringer familier møder i hverdagen, blandt andet ved at give lidt tricks og fif, der kan trylle lidt med tiden. Endelig sætter Malene ord på nogle af de tanker, børnene går med, men som de måske ikke tør fortælle deres forældre af frygt for at være til besvær.

Vi slutter af med en sandwich.

Undervisere:

Pædagogisk specialkonsulent Malene Gerd Petersen

Målgruppe:

Forældre, der søger viden om hvordan man tilgodeser alle børn i familien, med eller uden cerebral parese

Sted:

MarselisborgCentret