Ikke som de andre

Deltager medlem - kr. 250,00
Pladser tilbage:
14

Det kan være svært at have et livslangt handicap. Disse tre mødegange sætter fokus på, hvordan man lever med cerebral parese.

Alle kan blive overvældet af ensomhed, men har man et alvorligt handicap, kan ensomheden føles overvældende, for der kan være flere ting der spænder ben, når man ikke er som de andre. Hvor adresserer man sin ensomhed, og hvordan lever man med at være anderledes? Hvordan håndterer man den sorg, der er forbundet med at have et handicap, der afholder en fra at leve som andre? Hvad med kærester, familie, job og fritidsaktiviteter? Skal jeg bare affinde mig med ensomheden, eller skal jeg tage kampen op? Dette kursus er til dig, der har cerebral parese, og som har brug for hjælp til at sætte ord på den ensomhed, der ofte følger med en kronisk og alvorlig diagnose.

Vi mødes tre kursusgange, og hver gang starter vi med et oplæg, der er med til at sætte gang i en god diskussion om de svære følelser. Den første kursusgang har fokus på social isolation, når psykolog Klaus Christensen fortæller om nogle af de udfordringer, diagnosen cerebral parese kan give. Næste gang er forsker Mette Elmose Andersen klar med en gennemgang af hendes forskningsresultater inden for ensomhed. Og sidste gang kommer informatør Britt Drud Sørensen og taler om sit eget liv med CP.

Vi slutter hver mødegang med en sandwich og mulighed for netværk. Klaus Christensen er moderator.

Undervisere: Psykolog Klaus Christensen, forsker Mette Elmose Andersen og informatør Britt Drud Sørensen.

Målgruppe: Unge voksne med cerebral parese, der har brug for et forum for viden og erfaringsudveksling om den ensomhed, en diagnose kan give.

Tilmelding og betaling: Senest 30. august.

Sted:

Spastikerforeningen