Aldring med cerebral parese

Deltager - kr. 75,00
Pladser tilbage:
9

Hvad sker der i kroppen, når man bliver ældre? Det giver Peder Esben Bilde fra Elsass Instituttet et kvalificeret bud på.

Vi bliver alle ældre, men hvad sker der egentlig med kroppen og hovedet, når vi kommer op i årene? Det sætter vi fokus på til fyraftensmødet ’Aldring med cerebral parese’.

Dette fyraftensmøde giver et overblik over, hvad der sker med os, når vi bliver ældre, og hvordan hjerneskaden påvirker og ændrer vores krop med alderen. Bliver man for eksempel hurtigere gammel, og slides man ned før tid, når man har cerebral parese? Og bliver handicappet værre med alderen, eller er den hjerneskade, der udgør cerebral parese, en statisk størrelse? Hvordan adskiller en krop med cerebral parese sig fra en krop uden funktionsnedsættelse? Hvordan viser alderstegnene sig, når man har CP? Kan man selv gøre noget for at forblive så frisk som muligt i sin alderdom og måske udskyde den lidt? Endeligt kommer vi lidt ind på videnskaben og bliver introduceret til den eksisterende forskning inden for området i ind- og udland.

Trop op til et par lærerige timer i selskab med udviklingsdirektør Peder Esben Bilde fra Elsass Instituttet og bliv klogere på aldring og cerebral parese.

Underviser: Peder Esben Bilde fra Elsass Instituttet.

Målgruppe: Alle med interesse for aldring og cerebral parese.

Tilmelding og betaling: Senest 18. april.

Sted:

Spastikerforeningen