Smerte og mestring hos unge med CP

Starter:
Slutter:
Pris:
Deltager ikke-medlem - kr. 300,00
Deltager medlem - kr. 150,00
Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Kroniske smerter er en udfordring for mange mennesker med cerebral parese. Kom på kursus og få redskaber til at komme igennem hverdagen.

Kroniske smerter er et komplekst problem, der griber ind i mange områder af hverdagen. Det kan være svært at deltage i familiearrangementer, arbejde og sociale sammenhænge, hvis man hele tiden har ondt. Det kan også være svært at være nærværende og koncentrere sig om dagens opgaver. Men for mange mennesker med cerebral parese er smerter en del af hverdagen. Undersøgelser viser, at forståelse for smerter og de mekanismer der ligger bag øger muligheden for at lindre og regulere sine smerter.

Kurset giver en grundig baggrundsviden om kroniske smerter, hvordan de kommer til udtryk og hvordan man kan regulere sine smerter bedre, så de fylder mindre i hverdagen. Der bliver mulighed for at inddrage deltagernes egne oplevelser og erfaringer, og således også belyse det der fylder for den enkelte.

Pårørende får ligeledes en grundig viden om smerter, konkrete redskaber til at spotte, når personen har ondt, samt hvordan man bedst kan støtte. Dette kursus er rettet mod yngre voksne mennesker med cerebral parese, der lider af kroniske smerter og deres pårørende.

Bemærk at kurset ikke smertelindrer, men underviserne arbejder med området inden for en psykologisk indgangsvinkel.

Undervisere: Psykolog Charlotte Jensen og SE-traumeterapeut Maiken Bjerg.

Målgruppe: Mennesker med CP, der lider af kroniske smerter.

Tilmelding og betaling: Senest 30. august.

Sted:

Scandic Aarhus City