Love og regler

deltager medlem - kr. 150,00
Pladser tilbage:
4

Vil du også vide mere om, hvilke støttemuligheder Serviceloven giver? Kom på kursus og bliv klogere.

Mange forældre til et barn med cerebral parese har brug for hjælp fra kommunen, men det kræver ofte lidt hjælp og overblik at få styr på, hvilke støttemuligheder Serviceloven giver. Ikke mindst, når barn bliver til voksen, for loven ændres fuldstændig, i samme sekund barnet fylder 18 år og går over til voksenlovgivningen. Derfor gælder det om at planlægge, hvad der skal ske efter det 18. år, og være forberedt på, hvilke ændringer der er inden for Serviceloven.

I løbet af kursusdagen kommer Spastiker-foreningens dygtige socialrådgiver Jens Tamborg ind på områder som: Boligform, for eksempel egen bolig eller bofællesskab, hjælpemidler, S.U., pension, fleksjob og job med løntilskud. Deltagerne går fra kursusdagen med konkret, opdateret viden om Serviceloven og får en grundig viden om hvilke rettigheder og pligter, der følger med til at have et barn med en funktionsnedsættelse. Der er særdeles gode muligheder for diskussion og for at stille spørgsmål.

Underviser: Socialrådgiver Jens Tamborg fra Spastikerforeningen.

Målgruppe: Forældre til et barn med cerebral parese, der nærmer sig 18 år, og som har brug for en gennemgang af Servicelovens støttemuligheder.

Tilmelding og betaling: Senest 15. marts.

Sted:

Spastikerforeningen