Læring og udvikling med CP

Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Kom godt fra (skole)start. Dette kursus giver redskaber til en vellykket skolegang for dem, der skal til at starte, eller som går i de små klasser.

Det er vigtigt at komme godt fra start, når man begynder i skolen, og mange CP-børn har brug for ekstra støtte. Kurset ’Læring og udvikling med CP’ retter sig mod forældre til et CP-barn i de små klasser, som vil vide mere om, hvordan de bedst støtter barnet og dets lærere i en god start på skolelivet. I løbet af kursusdagen kommer vi ind på områder som: Hvad er cerebral parese, og hvad betyder hjerneskaden for barnets evne til at fokusere? At koncentrere sig? At huske stoffet? Optage viden? Indgå i sociale sammenhænge? Hvordan støtter man bedst muligt sit barn, så barnet får en god oplevelse af at gå i skole, og tager problemerne i opløbet, inden det udvikler sig? Hvordan støtter jeg mit barn i at indgå i et fællesskab, selvom barnet har andre muligheder end kammeraterne? Hvilken slags skole er bedst for mit barn, og hvordan lærer man som forælder at identificere barnets udfordringer – og formidle dem til læreren, så han/hun bliver bedst muligt klædt på til opgaven?

Psykolog Louise Bøttcher fra Danmarks Pædagogiske Universitet har mange års erfaring med at formidle diagnosen CP samt give konkrete anvisninger på, hvordan man kan spotte – og kompensere for – de vanskeligheder, der kan følge med en hjerneskade, og hvordan man bedst muligt optager læring.

Underviser: Psykolog Louise Bøttcher fra Danmarks Pædagogiske Universitet.

Målgruppe: Forældre til et barn med CP, der lige er startet i skolen, eller som går i de små klasser.

Tilmelding og betaling: Senest 20. september.

Sted:

Spastikerforeningen