Hvad er CP? (1)

Deltager ikke-medlem - kr. 300,00
Deltager medlem - kr. 150,00
Pladser tilbage:

Hvem gemmer sig bag diagnosen cerebral parese? Kom på kursus og bliv klogere.

Hvad vil det sige at have diagnosen cerebral parese? Det er der ikke et entydigt svar på, for diagnosen er kompliceret, men på dette kursus får du konkret viden om cerebral parese. Vi kommer rundt om emnet fra både et kognitivt og et klinisk synspunkt og berører områder som: Hvad sker der i hjernen, når man har en alvorlig hjerneskade? Hvorfor reagerer den, som den gør? Hvordan adskiller en hjerne med cerebral parese sig fra en normal hjerne? Hvorfor reagerer et menneske med cerebral parese, som det gør i hverdagssituationer, er der specielle CP-træk, hvad er de og hvordan kan man genkende dem? Kan man kompensere for nogle af de udfordringer CP giver og hvordan?

Deltagerne går hjem fra kursusdagen med en grundig indførsel i hjerneskaden cerebral parese og får konkrete redskaber til at få hverdagen med et menneske med CP til at glide lettere.

Psykolog Klaus Christensen har mange års erfaring med at arbejde med følgerne af kognitive vanskeligheder og er en dygtig formidler af områdets udfordringer. Børneneurolog Søren Anker Pedersen bidrager med den kliniske del af diagnosen, som han har samlet erfaring med igennem et langt arbejdsliv.

Undervisere: Psykolog Klaus Christensen og børneneurolog Søren Anker Pedersen.

Målgruppe: Alle der ønsker en grundig gennemgang af diagnosen cerebral parese.

Tilmelding og betaling: Senest 18. oktober.

Sted:

Spastikerforeningen