Forældre i en presset hverdag

Starter:
Slutter:
Pris:
Deltager ikke-medlem - kr. 300,00
Deltager medlem - kr. 150,00
Pladser tilbage:
Tilmelding nødvendig
|Sidste tilmelding:|

Man skal rende stærkt for at nå det hele, og presset bliver ikke mindre, når man også har et barn med CP. Dette kursus sætter spot på hverdagen og nogle redskaber til at få styr på den.

At blive forældre til et barn med cerebral parese kan ofte være lidt af en mundfuld og kræver stor omstilling. For nogle bliver udfordringen så stor, at de går ned med stress, og det skaber krise og utryghed i familien. Det kan nemlig være krævende at holde styr på familien, når man også skal gå til møder med kommunen, have sit barn til træning, støtte barnet i skolen, passe sit ægteskab og resten af familien. Langt de fleste finder heldigvis ressourcerne. På dette kursus sætter vi fokus på familielivet anno 2017 og giver nogle redskaber til at systematisere hverdagen, så der bliver tid og overskud til det meste. I løbet af kursusdagen sætter vi fokus på: Familiens hverdag. Hvordan fordeler man sol og vind lige mellem søskende, ægtefælle, venner og familie? Hvordan passer man sit ægteskab? Sådan får du styr på hverdagen. Indse at du ikke kan det hele. Hvordan får man tid og overskud til træning, sygehus, skolesamtaler og ikke mindst sig selv, så man ikke brænder sammen.

Kursusdagen er delt op i tre: Vi begynder med chefpsykolog Helle Folden Dybdahl, der taler om familiemønstre og hvilke udfordringer, der kan stresse en familie i hverdagen. Psykolog Klaus Christensen perspektiverer ud fra mange års erfaring med CP-familier og giver konkrete redskaber, der på sigt kan skabe overskud i hverdagen. Endeligt giver Laura Thatt, der er mor til et CP-barn, eksempler fra sin egen hverdag og giver gode råd til, hvordan hun har fået hverdagen til at hænge sammen.

Deltagerne går hjem med viden om, hvad der kan skabe pres på hverdagen, men bemærk at der ikke er tale om personlig vejledning.

Undervisere: Chefpsykolog Helle Folden Dybdahl, psykolog Klaus Christensen, og Laura Thatt, der er mor til et barn med cerebral parese.

Målgruppe: Forældre til et barn med CP, der oplever en presset hverdag.

Tilmelding og betaling: Senest 25. oktober.

Sted:

Spastikerforeningen