Barnebarn med cerebral parese

Deltager ikke-medlem - kr. 300,00
Deltager medlem - kr. 150,00
Pladser tilbage:

Har du fået et barnebarn med cerebral parese? Så er dette kursus for dig.

Ingen forventer at få et barnebarn med et alvorligt handicap, og de fleste bedsteforældre aner ikke, hvor de skal gå hen med alle deres spørgsmål, tvivl og bekymringer. De føler sig ofte sat lidt ud på et sidespor og føler ikke, de kan "besvære" forældrene med spørgsmål om diagnosen. Og mange er ængstelige over, hvordan det skal gå barnet, for får barnet nogensinde en uddannelse eller venner? Lærer det at tale? Bliver det et godt liv? Hvad med forholdet til eventuelle søskende?

På dette kursus kan du fyre alle dine spørgsmål af! ’Barnebarn med cerebral parese’ giver en overordnet indføring i diagnosen cerebral parese og et overblik over, hvordan et familieliv med et alvorligt handicap kan forme sig. I tillæg til det faglige oplæg, har vi også bedt vores dygtige informatør Christa Nielsen fortælle lidt om livet med cerebral parese, og hun fortæller erfarent og engageret om sit eget liv og opvækst med CP. Vi får også besøg af Kirsten Jensen, der ved alt om, hvordan det er at få et barnebarn med cerebral parese. Hun er nemlig bedstemor til en lille pige på fem år, og hun fortæller sin oplevelse af, hvilke tanker der fløj igennem hovedet, da hun fik beskeden – og hvordan familien fungerer med den nye situation.

Undervisere: Familievejleder Leif Nord, informatør Christa Nielsen og Kirsten Jensen, der har et barnebarn med cerebral parese.

Målgruppe: Bedsteforældre, der har fået et barnebarn med cerebral parese.

Tilmelding og betaling: Senest 22. marts.

Sted:

Scandic Aarhus City