Generalforsamling i Roskilde

27. februar - Generalforsamling i Roskilde

Kredsforeningen for Roskilde indkalder til generalforsamling med dagsorden ifølge vedtægterne. Efterfølgende er der fællesspisning og oplæg af Solvejg L. Hansen, der er PostDoc ved Københavns Universitet & Elsass Fonden. Hun fortæller os om kost og ernæring hos personer med cerebral parese.

Hvad skal personer med cerebral parese (CP) spise for at sikre hjernen de mest optimale læringsbetingelser og kroppen de nødvendige byggesten for bedst at udvikle sig? Hvilke udfordringer har børn og voksne med CP, der vanskeliggør opfyldelsen af disse ernæringsmæssige anbefalinger, og kan støttepersoner hjælpe med til at sikre det bedste måltid? Kan vi ernæringsmæssigt gøre noget for spædbørn med høj risiko for CP for at forbedre kognitiv udvikling? Og hvad er vigtigt at spise, når vi bliver ældre?

Tid: Onsdag den 27. februar 2019 kl. 17.30-18.30. Herefter er der spisning og kl.19.45-20.45 fælles oplæg af Solvejg L. Hansen.

Sted: Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup.

Pris: Gratis.

Tilmelding: Senest den 20/2 til Bente Lis Clausen telefon 50 71 98 63 eller mail: bentelis@tunenet.dk

Kreds Roskilde (5)