Generalforsamling i Københavns Omegn

27. februar - Generalforsamling i Københavns Omegn

Vi indkalder til generalforsamling 2019 i kredsen for Københavns Omegn med dagsorden ifølge vedtægterne. Vi har inviteret Solvejg L. Hansen, PostDoc ved Københavns Universitet & Elsass Fonden, til at fortælle os om kost og ernæring hos personer med cerebral parese.

Hvad skal personer med cerebral parese (CP) spise for at sikre hjernen de mest optimale læringsbetingelser og kroppen de nødvendige byggesten for bedst at udvikle sig? Hvilke udfordringer har børn og voksne med CP, der vanskeliggør opfyldelsen af disse ernæringsmæssige anbefalinger, og kan støttepersoner hjælpe med til at sikre det bedste måltid? Kan vi ernæringsmæssigt gøre noget for spædbørn med høj risiko for CP for at forbedre kognitiv udvikling? Og hvad er vigtigt at spise, når vi bliver ældre?

Det er blot nogle af de mange spørgsmål, som Solvejg L. Hansen besvarer og diskuterer med deltagerne ud fra sin forskning og erfaringer.

Tid: Onsdag den 27. februar kl. 17.30-18.30. Herefter er der spisning og kl.19.45-20.45 fælles oplæg af Solvejg L. Hansen.

Sted: Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup.

Dagsorden ifølge kredsens vedtægter.

Tilmelding: Senest den 21/2 til Connie Petersson, telefon 60 65 34 26 eller mail: phariss@mail.dk

Kreds Københavns Omegn