Familiedag

28. oktober - Familiedag

Årets familiedag den 28. oktober, arrangeret af Spastikerforeningen og Elsass Fonden, sætter fokus på det gode skoleliv.

For 9. år i træk inviterer Spastikerforeningen og Elsass Fonden til endnu en spændende familiedag. Arrangementet finder sted lørdag den 28. oktober kl. 9.30-14.30 i Elsass Fondens flotte omgivelser i Charlottenlund. Dagen byder på spændende oplæg, erfaringsudveksling og leg i orangeriet, og efter frokost - hvor der serveres Food for Brains - er der fælles aktiviteter for hele familien.

Pædagogisk sociolog Mads Wiberg Sørensens holder oplæg om overgangen fra børnehave til skole og bidrager med beretninger fra eget liv med diagnosen cerebral parese. Under overskriften: Kend dine kompetencer, så du kan klare udfordringerne i skolen og få øje på nye muligheder, peger psykolog David Eskelunds på forskellige løsninger og tilgange, som kan være med til at støtte barnet.

I dagens sidste oplæg vil Camilla Thatt fortælle historien om sin søns skolegang, hvilke store udfordringer det har givet, og hvad der skulle til at ændre mange års nedtur til en god historie, nu hvor han er godt i gang med 8. klasse.

Under oplæggene vil der være god tid til dialog og erfaringsudveksling mellem familierne, mens børnene bliver underholdt i orangeriet med leg og spil af rutinerede børneværter. Børnene tilbydes ikke pasning, idet det forventes, at de kan tage vare på sig selv, f.eks. ved toiletbesøg. Hvis det ikke er tilfældet, må familien meget gerne tilmelde sin egen børnepasser (en god ven, en bedstemor eller bedstefar), der kan hjælpe barnet i løbet af dagen.

Familiedagens program:

09.30-09.50: Ankomst og hygge i orangeriet