Kurser & arrangementer

CP Danmark tilbyder kurser og webinarer til mennesker med cerebral parese og deres søskende, forældre, bedsteforældre og andre pårørende samt fagpersonale. Se vores kurser i 2024 her på siden.

Normer, aktivisme og fællesskab - En ny måde at tale om handicap

På denne dag udforsker og udfordrer, vi sammen, de eksisterende normer og fordomme, der omgiver livet med CP, funktionsvariationer og/eller handicap.

- Vi åbner dørene for nye perspektiver på hvordan vi kan navigere i en verden, der ikke altid er indrettet til os.

Pris: Medlem u. hjælper - 50,00 kr. Medlem m. hjælper - 50,00 kr. Ikke medlem u. hjælper - 150,00 kr. Ikke medlem m. hjælper - 150,00 kr. Pladser tilbage: 21 Tilmeldingsfrist:
Starter: Slutter:

Kom godt i gang med skolen (1)

Når man har cerebral parese, påvirkes man både fysisk og kognitivt, og det giver ofte udfordringer for barnet og familien i overgangen fra børnehave til skole. Her bliver kravene til barnet tydeligere, og det kan gøre det svært for barnet at følge med i undervisningen og det sociale liv. Viden om hjælpemidler og håndtering af fx udtrætning, koncentrationsbesvær og rum-retningsforstyrrelser, kan hjælpe barnet til et få en god skolestart.

Pris: Medlem u. hjælper - 250,00 kr. Medlem m. hjælper - 250,00 kr. Ikke medlem u. hjælper - 500,00 kr. Ikke medlem m. hjælper - 500,00 kr. Pladser tilbage: 16 Tilmeldingsfrist:
Starter: Slutter:

Idræt for alle - Find en sport og en forening der passer dig

Konsulenter og idrætsfolk fra Parasport, Speicalsport.dk og Powerchair Floorball finder en idrætsform der passer til dig. Kom og mød Danni Hillbrandt-Mogensen, formand for Powerchair Floorball, prøv forskellige idrætter og få vejledning og råd fra erfarne konsulenter.

Pris: 1 MEDLEM - 100,00 kr. 2 MEDL HJÆ - 100,00 kr. 3 DEL - 250,00 kr. 4 DEL HJÆL - 250,00 kr. Pladser tilbage: 60 Tilmeldingsfrist:

Ung med CP, hvad gør vi nu? - Lovgivning, fysik og identitet

På kurset får du som pårørende nyttig viden og værktøjer fra børnelæge og formand for CPOP Gija Rackauskaite samt CP Danmarks socialrådgiver og psykolog.

Sex, krop og CP Spørg en sexolog

Sexolog Sofie Krogh ved en masse om kroppen, om sex og funktionsnedsættelser.

Du kan deltage uden kamera, dele dine tanker og spørge om alt.

Pris: Medlem u. hjælper - 50,00 kr. Medlem m. hjælper - 50,00 kr. Ikke medlem u. hjælper - 150,00 kr. Ikke medlem m. hjælper - 150,00 kr. Pladser tilbage: 22 Tilmeldingsfrist: